Sunday, 15 January 2012

Aşk...









     Bir kelime var mıdır ki, içerisinde iki karşıtlığı da barındırsın? Var mıdır ki öyle bir kelime kalbi ölgünlükle aklı kör karanlıkla suçlasın. Bin yılların tarihi, fırtınalarında gizli. Hiç dinmeyen ateşinde... Bir ordu gibi hektarlarca ormana yayılışında. Ve ele geçirişinde... Yıkılır tüm iktidarlar. Sıcak kana boğulur otorite tek bir kılıç darbesiyle. Ve Tanrı bile tarihin bu en büyük devrimiyle suskunlaşır ve indirir gözlerini.



     Özgürlük ve tutsaklık... Deniz aşırı yolculuklar hayali. Ayırdığı, ateşe verilmiş dünyaya karşılık her damlası çırıl çıplak erinç dolu mavi dünya. Yalnız bir şartı var. Tam sınırda durmadan yükselen kale duvarları. Bir pazarlık bu. Ölümle yapılan bir pazarlık. Bilinen tüm anlamların dışında... Öyle bir ölüm olacaktır ki bu, ne şah verilecek, ne de oyun devam edecektir. Yangın gittikçe yayılır. O yayıldıkça ben yüzümü kaybederm. Ben kaybettikçe de atlaslar sayfa sayfa uçuşur önümde. Ve sonunda tek bir merkezde ateş topuna dönüşürler. Sen... Uzaktan göz göze geliriz. Fakat o çığlık bile atamadan, herşeyin sonu herşeyin başlangıcına dönüşür.



     Kainat susuyor. Bir bahçe... Yemyeşil otlar bitmiş. Bembeyaz bir tavşan göz kamaştıran güneşin altında uslu bir kız gibi sessizce oynuyor. O oynadıkça bahçe genişliyor. Uçsuz bucaksız bir çayıra dönüşüyor. Sonra bir el, dostça omzuma dokunur. Bir doktor... Elini boş koridora uzatarak: “Bu taraftan!” diyor. Kollarımı oynatamıyorum. Bir kaçı da yanımda. Soruyorum sesim kısık ve çatlak: “Burada elinde dondurma küçük bir kız gördünüz mü?” Cevap vermediler. Tekrar soruyorum... Bu taraftan, diyor aynı doktor. Sürükleniyorum. Tekrar soruyorum, “... gördünüz mü?”

2 comments:

N.Narda said...

Güzel bir metin. Son paragraf daha lirik ve vurucu olmuş.Elinize sağlık.

gönenç said...

Kelimelerin gücü yan yana gelişlerinde ortaya çıkıyor haj verirseniz. Lakin biraz önce okudum tekrar, eleştrilmeyi oldukça hakeden şımarık bir metin gibi geldi sanki. Neyse, bu arada sorun haloldu teşekkür ederim.

Post a Comment